skip to Main Content
Menu
Online Marketing

Online Marketing, doen of niet?

Online marketing of internetmarketing, onderscheidt zich enorm van offline marketing. Uiteraard worden bij deze vorm online middelen gebruikt om meerwaarde te bieden voor klanten en potentiële klanten. Vormen van online marketing zijn bijvoorbeeld adverteren in zoekmachines en het verkrijgen van betere posities in zoekmachines. Maar ook e-mailmarketing, social media en conversie optimalisatie, zijn aspecten waar een online marketeer zich dagelijks mee bezig houdt.

Misschien wel het allergrootste voordeel van online marketing ten opzichte van offline marketing, is het meten van het resultaat. Waar dit bij offline marketing vaak lastig meetbaar is, zijn bij online marketing de resultaten vrijwel direct zichtbaar. Zo worden bijvoorbeeld het aantal klikken, kosten en conversies direct getoond. Campagnes zijn hierdoor makkelijk bij te sturen.

Meetbaarheid maakt het voor een online marketeer eenvoudiger, om de potentiële klant te voorzien van gepersonaliseerde content en door middel van remarketing te zorgen dat bestaande klanten je niet vergeten. Misschien wel het moeilijkste en belangrijkste van online marketing, is het verzorgen van de juiste informatie op het juiste moment. Alle data die voor een online marketeer beschikbaar zijn, maken het mogelijk om de (potentiële) klant gepersonaliseerde content voor te schotelen, exact de kosten en opbrengsten te analyseren en meer uit het marketingbudget te halen.

Hulp nodig bij het behalen van online resultaat? Bij Atvise ben je aan het juiste adres!

Back To Top